Сучасна державна політика України у сфері протидії торгівлі людьми орієнтована на активізацію профілактичної роботи, а саме захист прав людини шляхом розвитку її правосвідомості, формування у підростаючого покоління вмінь об`єктивно оцінювати суспільну небезпеку цього явища. Саме тому розроблення для загальноосвітніх навчальних закладів варіативної програми виховної роботи з питань протидії торгівлі дітьми «Особиста гідність. Безпека життя. Громадянська позиція» є відповіддю на нагальні потреби держави щодо запобігання і подолання торгівлі людьми як деструкції у розвитку суспільства.
Основними орієнтирами програми є:
♦ сприяння самопізнанню, самореалізації, самоствердженню і самовдосконаленню особистості;
♦ розвиток навичок відповідальної і водночас безпечної поведінки, умінь адекватного прийняття рішень у різноманітних, у т. ч. складних життєвих ситуаціях;
♦ визначення та формування громадянської позиції особистості.
Теоретико-методологічна основа програми є філософсько-соціологічне розуміння людської діяльності, форм соціальної поведінки людини у різних сферах, ставлення до дитини як до суб`єкта власної життєдіяльності, використання у роботі системного, особистісно орієнтованого і діяльнісного підходів.
Принципи побудови та впровадження програми:комплексність, варіативність, послідовність, логічність викладення матеріалу, його поступове ускладнення.
У базисі програми лежить ідея «допомоги для самодопомоги», що розглядає людину як суб`єкт власного життя і передбачає формування у школяра вміння свідомо користуватися правами, бажання керувати своїм життям, здійснюючи моральний вибір, розвиваючи власні громадянські якості.
Звіт по роботі в рамках проекту
Відділ освіти Сокальської РДА |
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України |
Міністерство культури і туризму України |